vietnam-cambodja.reismee.nl

dag 03 halong bay

Vandaag brengen onze reisleiders Vincent en Huy ons naar het prachtige Halong Bay. Het is een erkend wereldwonder en beschermd door unesco.

Het zijn een 800 tal eilandjes gelegen in een prachtige baai van ongeveer 400 km2.  Deze eilandjes kunnen we op 2 manieren mooi bekijken. De eerste is met een klein watervliegtuigje waarin met 10 passagiers overheen een deel van de baai gevlogen wordt. Na mijn minder leuke ervaringen een paar jaar geleden over de Nazca lijnen in Peru heb ik vriendelijk bedankt voor deze ervaring. De medereisgenoten hebben dit echter wel gedaan en vonden het prachtig, de foto’s hiervan waren trouwens ook super.

De tweede manier waarop HalonBay bezocht kan worden is met de boot. Daarom zijn we deze middag ingescheept op een cruiseboot. De Emeraude is ons drijvende hotel voor vanacht.  Deze boot brengt op rustig doorheen de baai naar een aantal lokale uitstapjes.

De eerste uistap; Surprise Cave. Dit is een grot met mooie rotsformaties en uitzichten. Het warme weer en de vele trappen waren er dan weer net iets minder leuk aan, maar we hebben de tocht met glans overleefd.

De tweede uitstap was naar Ti Top eiland, hier is een prachtig overzichtspunt overheen de baai, en de mogelijkheid om lekker te gaan zwemmen. Nou na de toch pittige wandeling van een half uurtje daarvoor hebben we raadzaam gepast hiervoor. We hebben echter wel een foto van het uitzicht kunnen bemachtigen ( Dank je Yvonne) zodat we jullie allemaal kunnen laten meegenieten van het uitzicht.

Dan wordt het nogmaals tijdom te gaan dineren, maar daarvoor eerst genieten van de zonsongergan boven de baai. De wolken waren een kleine spelbreker maar er was toch wat verkleuring in de lucht.

Morgen kunnen we nog een parelkwekerij bezoeken, en dobberen we rustig nog een ochtend rond op ons drijvend hotel. Daarna een rit van 5u naar onze volgende bestemming.