vietnam-cambodja.reismee.nl

dag 22 Siem Reap - Phnom Penh

Vandaag onze laatste echte reisdag. We vertrekken in Siem Reap en gaan naar Phnom Penh, de hoofdstad van Cambodja. De eerste stop die we maken is aan de Angkor Brug of Spean Praptos. Deze brug is een brug die al 800 jaar oud is. Ze is ongeveer 85m lang en 14m hoog. Ze is perfect bewaard gebleven. We zien aan de brug zowel aan het begin als het einde een slang als reling. Deze staat voor de god van het water en heeft als doel de brug te beschermen. De slang heeft aan beide uiteinde van de brug een hoofd, dus geen staart, dit staat dan weer voor de oneindigheid van het leven en de constante cirkel waarin we opnieuw geboren zouden worden.

De toiletstop is in een dorpje genaamd Skuon, maar is beter bekend als spinnenstad. Hier vinden we de lokale specialiteiten., gebakken spinnen, sprinkhanen, wespen, en allerlei ander ongedierte,... we hebben maar besloten om deze lekkernijen aan ons voorbij te laten gaan. We willen de goden niet tegen de haren inwrijven, aangezien we beide nog geen last van maag en darmen gehad hebben gaan we dat nu ook niet meer riskeren de laatste paar dagen van de reis.

Aangekomen vinden we een prachtig hotel dat ons voor onze laatste dagen zal verwennen. Morgen gaan we een begeleide stadstoer doen. We gaan dan in op het oorlogsverleden van Cambodja en leren meer over Pol Pot.

Yvonne

Geniet nog even van jullie laatste dagen! En dat ongedierte had ik ook aan mij voorbij laten gaan!

Wil

Ik blij dat ik er niet bij ben brrr spinnen, nog fijne dagen samen!