vietnam-cambodja.reismee.nl

dag 19 Can Tho - Ho Chi Min Airport - Cambodja/ Siem Reap

Vandaag is de laatste dag van onze reis in Vietnam. We vertrekken deze morgen in Can Tho en gaan een bezoek brengen aan de drijvende markt. Deze markt is een groothandelaarsmarkt. De mensen van Saigon komen hier hun groenten en fruit aankomen om door te verkopen op de lokale markten. Er is een systeem voorzien waaraan men kan zien wat de handelaar verkoopt. Hij heeft nl een lange bamboo stok aan zijn boot hangen met daaraan het product dat hij/zij verkoopt. Als er nog veel aan de stok hangt is er nog veel voorraad aanwezig.

Vervolgens vertrekken we stillaan richting de luchthaven. Onderweg stoppen we voor de lunch in een prachtig lokaal wegrestaurant. Hier is een prachtig tuin aanwezig dus onze laatste uren in Vietnam kunnen prachtig worden doorgebracht.

Een van de onderdelen van de maaltijd is een bol gemaakt uit sticky rice. Van de kleefrijst word een bolletje gemaakt dat in de friteuze wordt gebakken. Hier zal deze opblazen tot zo’n prachtige bol. Om hem te eten wordt hij gewoon in stukken geknipt en gedoopt in vissaus. Dus weer een combinatie tussen het zoete en het zoute.

In de prachtige tuin nemen we een laatste groepsfoto voor we op het vliegtuig stappen.

De groep gaat richting Schiphol, wij zetten onze reis nog even verder en nemen nog een vlucht richting Cambodja. Na een vlucht van 1 uur komen we aan en ook hier hebben we weer een prachtig hotel. Morgen bezoeken we Ankor Wat. Het hotel ziet er alvast prachtig uit.

Yvonne

Leuk verslag weer Ina. Veel plezier in Cambodja nog!