vietnam-cambodja.reismee.nl

dag 14 Phan Thiet

Vandaag heel vroeg uit de veren, 5.30u opstaan en om 6.30u al onderweg naar de eerste stop.

De Long Songpagode die we gisteren door de regen niet meer hebben kunnen bekijken is onze eerste stop. Dit is een pagode waar nog steeds monikken wonen, leven, studeren en werken. Terwijl wij op dit ongelooflijke vroege uur al wakker zijn om deze pagode te bekijken ligt boedha hier nog lekker te slapen.

Vandaag gaan we nog verder het zuiden van Vietnam verkennen. We rijden langs de prachtige kustlijn en zien het landschap hier constant veranderen. De omgeving waar we nu in zijn heeft mooie zandstranden en duinen in gele, witte en rode tinten.

Onderweg komen we verschillende vissersdorpen tegen met de prachtige boten in alle maten en kleuren. In deze regio is er bijna geen regen, hierdoor is er hier ook bijna geen landbouw mogelijk. De mensen leven hier van de visvangst en de vele garnaalkwekerijen. ( dat wil zeggen … lekker eten vanavond)

Onderweg zien we ook verschillende plaatsen waar ze bewust zwaluwnestjes ‘kweken’. Een zwaluwnestje kan tot 3500 dollar opbrengen dus het trachten te verzamelen van deze is best wel een lucratieve zaak. We stoppen aan een van nagemaakte rotsen waar de zwaluwen hun nest in kunnen maken.

Vandaag checken we in, in een top resort aan de prachtige kust van Phan Triet. Morgen zitten wie hoor lekker relax om dan onze reis te vervolgen naar Saigon.Vanavond kan ik al heerlijk relaxen in een prachtig bed en een heerlijk bad met uitzicht op mijn privetuintje met buitendouche. Hopelijk wil het weer morgen een beetje meewerken en kunnen we genieten van het prachtige zwembad.

Morgen is het midherfstfestival, een festival waar vooral kinderen aan deelnemen, misschien kunnen we hier nog iets leuks van zien.

Yvonne

Leuk verslag weer Ina! Ook heel handig als ik thuis mijn fotoboek ga maken.