vietnam-cambodja.reismee.nl

dag 13 Nha Trang ( halverwege onze reis vandaag )

Vanmorgen hebben we de weergoden een beetje boos gemaakt denk ik. We hadden het aan de ontbijttafel over het feit dat we tot nu toe schitternd weer gehad hebben.Momenteel is het namelijk regenseizoen in Vietnam en meestal wil dit zeggen dat het best wel vaak zou regenen. Gelukkig hebben we tot nu toe alleen regen gehad toen we in de bus zaten, of in Halong bay toen we op de boot sliepen. Vandaag waren de weergoden ons iets minder goed gestemd.

Onderweg naar Nha Trang komen we voorbij het, volgens de Vietnamese bevolking, mooiste strand van het land Dai Lahn beach. Het is op zich een prachtig stand, spijtig genoeg waren ze er aan het werken omdat het toeristische seizoen hier momenteel voorbij is.

Onderweg naar Nha Trang zien we vele prachtige uitzichten aangezien we bijna constant langs de hoofdweg rijden die mooi met de kustlijn meeloopt.

In Nha Trang aangekomen stoppen we bij de Po Nagar Chamtorens. Dit zijn net zoals in My son tempels uit de Cham periode. Deze bevinden zich in het midden van de stad en zijn bijna volledig gerenoveerd.

Als vervolg van onze daguitstap gaan we met een bootje naar een eilandje net voor de kust waar we de lokale vissersgemeenschap kunnen bezoeken. Wel hier dachten de weergoden dit is het moment om even de hemelsluizen te openen. Gezellig op een bootje en daarna wandelen op een eiland …. Leuk. Het nadeel was ook dat de lokale bevolking die normaal gezien buiten zit om netten te maken of herstellen eveneens aan het shuilen waren.

We zien wel mooi de prachtige grote gekleurde vissersboten, en hun kleine ronde varianten. Deze kleine ronde bootje zijn een soort van belastingsontduiking, lang geleden voerde de keize een belasting in op boten en door de kleine ronde manden te gebruiken konden de vissers deze belasting ontlopen. De mannen gaan meestal ‘s nachts vissen en als ze vis meebregen die te klein is, brengen ze deze naar de lokale drijvende kweekvijvers net voor het visserdorp. Hier kunnen de vissen groter worden tot ze verkocht kunnen worden op de internationele markt.

Morgen gaan we nog langs de long Songpagode, normaal stond deze vanmiddag nog op het programma maar het weer heeft ons doen besluiten om vandaag vroeger naar het hotel te gaan.