vietnam-cambodja.reismee.nl

dag 11 Hoi An

Vandaag spenderen we nog een laatste dag in Hoi An.

We houden allemaal een rustige dag, een beetje shoppen, een beetje zwemmen en wat rusten. In de middag gaat de groep gezellig fietsen, maar ik hou het rustig. Ik heb een beetje last van de airco en ik vrees dat mijn neus sneller loopt dan ik kan volgen met fietsen ;-)

Hoi An is gekend voor 2 dingen, de mooie lantaarns en de handgemaakte kleding.

In het hele stadje kan je kleding op maat laten maken. Yaly is de meest gekende kleermaker van de stad. Je kan de zaak binnenstappen met een foto van iets wat je wil en ze maken dit volledig op maat voor je. Ze nemen dan al je maten op, en nemen foto's om je houding te bekijken en deze gegevens houden ze dan een jaar bij. Als je dan wil kan je binnen het jaar een mail sturen en iets nieuws laten maken en dan sturen ze dit op naar je thuis. Van de groep heeft niemand dit laten doen, maar de gids laat hier regelmatig hemden op maat maken. alles is binnen de dag gemaakt en dan moet je 2 of 3 maal komen passen voor de laatste aanpassingen.

Morgen denk ik een lange reisdag.

Reacties

Reacties

Chantal De Vos

Prachtige foto's Marc & Ina ! En héél leuk, ("leerrijk") geschreven reisverslag !
Ik geniet volop mee zelle en wens jullie nog prachtige dagen !
grtjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!